۱۳۹۳ فروردین ۲۸, پنجشنبه

بیانیه ۹۸



از حمایت های بیدریغ شما عزیزان تشکر می کنیم!


بدون شک به محض انتقال شاهرخ زمانی به گوهر دشت ما باید بیانیه تشکر و قدردانی را نوشته منتشر می‌کردیم، اما ما منتظر بودیم اول خود شاهرخ از این همه حمایت‌های بی‌دریغ و جانانه قدردانی کند، ولی همه می‌دانید  متاسفانه عوامل جمهوری اسلامی مانند مردانی رئیس زندان گوهردشت شرایطی را برای شاهرخ ایجاد کرده است که او لحظه‌ای فرصت برای انجام وظیفه خود در جهت تشکر کردن بدست نیاورده است. در نتیجه ما در این مقطع حساس ضمن پوزش و عذرخواهی از تاخیر پیش آمده با تمام وجود و صمیمانه از تمامی تشکل‌ها، فعالین، نهادها، جوانان، دانشجویان، زنان، معلمان و مردم آزادی‌خواه به جهت حمایت‌هایی که طی ۴۰ روز گذشته از مقاومت و مبارزات کارگر زندانی، شاهرخ زمانی به عمل آوردند تشکر می‌کنیم. البته در همین جا لازم است بگوییم نبرد جهت حمایت از شاهرخ  هنوز به پایان نرسیده است چرا که دشمن شکل و سبک جدیدی از آزار و اذیت شاهرخ را شروع کرده است که باید این را نیز پاسخ درخور بدهیم. برای این‌که موضوع  تشکر کردن با موضوع ادامه حمایت‌ها در هم تنیده نشوند، " نبرد هنوز ادامه دارد"  را به بیانیه دیگری موکول می‌کنیم.
طی ۴۰ روز گذشته  تشکل‌ها، نهادها و احزاب و فعالین بسیاری اعلام حمایت کرده‌اند، فهرست بسیار طولانی است، ما بخشی از آن را که با حمایت‌های خود کاری کردند کارستان و چنان قدرت همبستگی از خود نشان دادند که جمهوری اسلامی از ترس گسترش لحظه به لحظه آن رسما عقب‌نشینی کرد و این تجربه‌ای برای طبقه‌ی کارگر و مردم آزادیخواه است که از فرزند مبارز خود با جان و دل حمایت کردند و البته او نیز جانانه ایستادگی کرد که هنوز استوار ایستاده است. ما اکنون از تمامی حمایت‌کنندگان از جمله هیات موسس سندیکای کارگران نقاش استان البرز، کارگران و فعالین کارگری سنندج، کمیته‌های کارگری و دانشجویی، کانون مدافعان حقوق کارگر، اتحادیه آزاد کارگران ایران، کمیته‌ی هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری، کمیته‌ی پیگیری ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری، هیات موسس سندیکای کارگران نقاش و تزئینات تهران و حومه، سندیکای فلزکاران و کارگران مکانیک، دانشجویان تبریز، همچنین زندانیان سیاسی گوهردشت، محمد جراحی و آرش محمدی از زندان تبریز ، بهنام ابراهیم زاده و رضا شهابی از زندان اوین، کمیته دفاع از کارگران زندانی مهاباد، زندانیان اهل‌سنت در گوهردشت و فعالین بسیاری که  حمایت‌های عملی و معنوی به عمل آوردند تشکر می کنیم. همچنین از رادیو ها و تلویزیون‌ها، نشریات، سایت‌ها، سازمان‌ها، احزاب و گروه‌ها که ضمن اعلام حمایت بی‌دریغ خبررسانی کرده حمایت‌های زیادی را جلب نمودند، همین طور از دوستان و رفقای فعال در کمپین های حمایتی، کمپین بین‌المللی دفاع از حقوق کارگران، رفقای داحک، فعالین نهادهای همبستگی با جنبش کارگری ایران، فعالین حقوق بشر، فعالین عفو بین الملل، وکلا، روزنامه‌نگاران، نویسندگان و دانشجویان صمیمانه تشکر می‌کنیم. هم‌چنین از فعالین سازمانی و منفرد که با استفاده از روابط خود با نهادهای جهانی و تشکل‌های کارگری و احزاب دیگر کشورها استفاده کرده حمایت‌های گسترده‌ی جهانی را جلب کردند تشکر می کنیم. همین طور از سندیکاها و اتحادیه‌های فرانسه، سوئد، آمریکا، اسپانیا، ترکیه و سایر کشورها و نیز از کنفدراسيون بين‌المللی اتحاديه‌های کارگری و فدراسيون بين‌المللی کارگران چوب و ساختمان صمیمانه تشکر کرده و اعلام می‌کنیم اگر حمایت‌های شما و مقاومت شاهرخ نبود هرگز جمهوری اسلامی عقب‌نشینی نمی‌کرد، در نتیجه اعتماد به نفسی که اکنون در فعالین و مبارزان راه آزادی ایجاد شده بدست نمی‌آمد.
دوستان و رفقا ما از طرف خود و شاهرخ زمانی با قلبی آکنده از مهر و محبت و با آرزوی همرزمی تا پیروزی نهایی تحت مبارزات گسترده و سراسری ضمن تشکر و قدردانی دستان شما را صمیمانه می‌فشاریم.

باشد که همیشه رزممان پیروز شود.


پیش به سوی اتحاد بیش‌تر برای فشار بیش‌تر
پیش به سوی اعتراضات گسترده‌تر با شعار
کارگر زندانی، زندانی سیاسی آزاد باید گردد
کمیته حمایت از شاهرخ زمانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر