۱۳۹۳ فروردین ۱۵, جمعه

مصاحبه نقی محمودی، وکیل دادگستری با خبرگزاری هرانا

خبرگزاری هرانا – شاهرخ زمانی، عضو هیات مدیره کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و هیات بازگشایی سندیکای کارگران ساختمان و نقاشان امروز ۱۵ فروردین ماه ۱۳۹۳ بیست و نهمین روز اعتصاب غذای خود را پشت سر گذاشت.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این فعال کارگری که پیش‌تر در سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر کرج نگهداری میشد از روز ۲۰ اسفند ماه سال گذشته به زندان قزلحصار کرج منتقل شده است.

نقی محمودی فعال حقوق بشر به گزارشگر هرانا گفت: «او که از روز ۱۷ اسفند ماه در همبستگی با دراویش زندانی در اعتصاب غذا به سر می‌برد پس از انتقال به قزلحصار اعتصاب غذایی را که قرار بود ۳ روزه باشد نشکسته و در اعتراض به این تبعید غیرقانونی و با مطالبهٔ بازگشت به زندان رجایی‌شهر کرج اعتصاب خود را ادامه داده است.»

وی در ادامه بیان داشت: «وی در ۲۸ روز گذشته ۱۷ کیلوگرم از وزنش را از دست داده و بار‌ها به دلیل ضعف جسمانی به بهداری منتقل و زیر سرم رفته است. وی تاکنون دست‌کم ۴ نامهٔ اعتراضی به مسولان زندان قزلحصار تحویل داده که به هیچ کدام ترتیب اثر داده نشده است.»

هم‌چنین از صبح امروز ۱۴ فروردین ماه ۱۳۹۳، آرش محمدی فعال دانشجویی چپ محبوس در بند مالی زندان مرکزی تبریز به مدت ۵ روز برای همبستگی با شاهرخ زمانی در اعتصاب غذا خواهد بود.

شایان ذکر است شاهرخ زمانی پس از بازداشت در تبریز در ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۰ به ۱۱ سال زندان محکوم شد.

وی با وثیقهٔ ۲۰۲ میلیون تومانی آزاد و مجددا در دی ماه‌‌‌ همان سال بازداشت و برای اجرای حکم به زندان مرکزی تبریز منتقل شد. وی از آن زمان تاکنون به زندان‌های مختلف ایران تبعید شده است. در اولین مرتبه ماموران وزارت اطلاعات وی را به زندان یزد تبعید کردند، پس از مدتی مسولان استان یزد وی را به تبریز بازگرداندند و پس از گذشت چند ماه وی مجددا به زندان رجایی‌شهر کرج تبعید شد.

در آخرین مرتبه نیز وی به زندان قزلحصار کرج منتقل شده است که حتی یک زندانی سیاسی نیز در آن نگهداری نمی‌شود. این زندان مخصوص نگهداری معتادان و قاچاقچیان مواد مخدر است و به لحاظ وضعیت بهداشت و امکانات در شرایط اسفباری قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر