۱۳۹۳ فروردین ۱۵, جمعه

جمهوری اسلامی مسئول جان شاهرخ زمانی است

   نزدیک به سی روز از اعتصاب غذای  شاهرخ زمانی عضو هیات موسس سندیکای کارگران نقاش و تزیینات تهران و حومه و کمیته پیگیری ایجاد تشکل های کارگری می گذرد. سلامتی او اکنون در خطر جدی است. بر مبنای گزارشات رسیده، شاهرخ زمانی که  اینک در زندان قزل حصار محبوس است، در  17 اسفند سال 1392 ( هشتم مارس 2014)  در حمایت از اعتراضات عده ای از زندانیان عقیدتی در زندان گوهر دشت کرج، به همراه آنها دست به اعتصاب غذا زد. اما  سه روز بعد از اعتصاب غذا مدیریت زندان بدون مقدمه و بدون هیچ توضیح و ارائه دلیل، شاهرخ زمانی را بطور ناگهانی به زندان قزل حصار منتقل کرد.  شاهرخ زمانی در اعتراض به این اقدام غیر انسانی مسئولان زندان و با خواست برگشت به زندان گوهر دشت، همچنان به اعتصاب خود ادامه داده است. در این مدت او هشت روز را در سلول انفرادی گذرانده است.  بنا به گزارش ها در طول اعتصاب  به دلیل بدتر شدن وضع سلامتی شاهرخ زمانی چندین بار به او سرم وصل کرده اند.  شاهرخ زمانی در نتیجه این اعتصاب 17 کیلو وزن کم کرده است.
شاهرخ زمانی در ابتدا به همراه محمد جراحی در ژوثن 2011  دستگیر شد. او سپس در شعبه یک دادگاه انقلاب اسلامی تبریز به اتهامات  کلیشه ای همچون اقدام علیه امنیت ملی، تشویش اذهان عمومی و تبلیغ علیه نظام به 11 سال حبس تعزیری محکوم شد.  او در اواسط ژانویه 2012  برای اجرای این حکم  ضد انسانی  به زندان گوهردشت کرج منتقل شد و تا کنون در حبس بسر می برد.
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران جمهوری اسلامی را مسئول سلامتی و جان شاهرخ زمانی می داند و از اتحادیه های کارگری و از تشکلات و احزاب و سازمان های مترقی، نهادهای مدافع حقوق انسان و از همه افراد و شخصیت های آزادی خواه در سراسر جهان می خواهد که از شاهرخ زمانی حمایت کنند و از این رژیم بخواهند که همه کارگران زندانی و زندانیان سیاسی که در شرایط غیر قابل تحمل و غیر انسانی و زیر انواع شکنجه های جسمی و روحی در زندان بسر می برند را بدون قید و شرط آزاد کند.


اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
۴ آوریل ۲۰۱۴
http://www.workers-iran.org / http://www.etehadbinalmelali.com



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر