۱۳۹۳ فروردین ۱۳, چهارشنبه

به تمامی خوانندگان و مسئولین سایت های خبری و سیاسی و بخصوص صفحات فیسبوک جهت اطلاع رسانی




                 









قبلا از تمامی رفقا و دوستانی که در فضای مجازی با انتشار اخبار و گزارشات و مقاله‌های آگاهی‌بخش کارگری و سیاسی باعث رشد آگاهی و مبارزات می شوند تشکر می کنیم و همچنین از اینکه با انتشار اخبار زندانها و زندانیان کارگری و سیاسی بخصوص اخبار مربوط به شاهرخ زمانی باعث ایجاد یک سپر دفاعی در مقابل جمهوری اسلامی می گردند صمیمانه تشکر کرده و به گرمی دستشان را می فشاریم، و با تمام وجود ضمن تشکر از همه می خواهیم ضمن ادامه  فعالیت حوزه و کیفیت آن را هر چه بیشتر گسترش بدهند تا جمهوری اسلامی وادار به عقب نشینی شود.
در راستای خبر رسانی و تحلیل اخبار در مورد موضوع تبعید و اعتصاب غذای شاهرخ زمانی لازم به توضیحاتی است که در پی تقدیم می کنیم:
طی چند روز اخیر تعدادی از دوستان و رفقا به ما اعلام کردند که در برخی از سایت ها و صفحات فیسبوک اخبار ناقصی پخش شده است و بر خی از آنها منابع خبری  پایه‌ای برای تعدادی از سایت‌ها و صفحات فیسبوک دیگری شده‌اند. از جمله این اخبار ناقص عبارت است از اینکه:
گفته می شود شاهرخ زمانی به خاطر حمایت از دراویش اعتصاب غذای خود را شروع کرده و ادامه می دهد در حالی که دراویش اعتصاب خود را به پایان رسانده اند چه دلیلی دارد که شاهرخ همچنان ادامه می دهد. برای روشن شدن این ابهام لازم است توضیح بدهیم:
در تاریخ ۱۶/۱۲/۱۳۹۲ تعدادی از زندانیان گوهردشت طی نامه‌ای از اعتراضات دراویش اعلام حمایت کردند و اعلام کردند که از روز شنبه ۱۷/۱۲/۱۳۹۲ به مدت ۳ روز در جهت حمایت از دراویش اعتصاب غذا خواهند کرد. یکی از آنها شاهرخ زمانی بود، همچنین بهنام ابراهیم زاده نیز در همان روز در حمایت از دراویش اعلام اعتصاب غذا کرد و طبق قرار قبلی در تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۲ اعتصاب غذای زندانیان به پایان رسید اما دقیقا در همین تاریخ یعنی ۲۰/۱۲/۱۳۹۲ شاهرخ را از زندان گوهردشت به قزلحصار انتقال دادند و شاهرخ در اعتراض به تبعید خودش اعتصاب غذا را ادامه داد. در واقع اعتصاب غذا برای حمایت از دراویش جدا از اعتصاب غذا برای اعتراض به تبعید از گوهردشت به قزلحصار است اما چون هیچ فاصله زمانی بین این ۲ نیست اکنون شاهرخ ۲۷ روز است در اعتصاب غذا بسر می برد و در حال حاضر اعتصاب غذای شاهرخ برای اعتراض به انتقال او به قزلحصار است و خواست او نیز این است که او را به گوهر دشت بر گردانند.
این ابهام زمانی ایجاد شد که در تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۲ با توجه به اینکه اعتصاب غذای شاهرخ و دوستانش در  زندان گوهردشت  تازه تمام شده بود او را به قزل حصار انتقال دادند و تا ۱۰ روز از محل نگهداری او کسی خبر دقیقی نداشت. شاهرخ طی تماسی در تاریخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ اعلام کرد که ۱۳ روزاست در اعتصاب غذا بسر می برد و از روز انتقال به قزل حصار ۸ روز در انفرادی بوده است و یک روز نیز زیر سرم بوده این خبر توزیع شده بود و سوال برانگیز بود که چطور می شود او را  در تاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۹۲ به قزلحصار بردند و ۱۰ روز بعد اعلام کردند ۱۳ روز است در اعتصاب غذا بسر می برد ما برای روشن شدن این موضوع در بیانیه شماره ۹۶ (http://chzamani.blogspot.ca/2014/03/96.html
) خود مورخ ۲۹/۱۲/۱۳۹۲ نوشتیم که ۳ روز قبل از انتقال شاهرخ به قزلحصار او و تعداد دیگر از زندانیان گوهردشت در حمایت از دراویش زندانی دست به اعتصاب غذا زده بودند و شاید این توضیح باعث اندکی ابهام شده باشد. بنابراین در توضیح مجدد لازم است بگوییم از ۲۷ روز اعتصاب غذای شاهرخ ۳ روز آن در زندان گوهردشت همراه با بقیه دوستانش در حمایت از دراویش بوده است ولی ۲۴ روز از اعتصاب او در زندان قزلحصار برای اعتراض به انتقال خودش از گوهردشت به قزلحصار می‌باشد که خواست او از ادامه اعتصاب غذا این است که او را به گوهردشت برگردانند.
بنا براین شاهرخ زمانی بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای خود را امروز ۱۳/۱/۱۳۹۳ پشت سر گذاشت. او ۱۷ کیلو گرم وزن کم کرده  است  و البته هنوز ادامه می دهد او از همه‌ی ما در خواست حمایت دارد و علت اعتصاب او اعتراض به انتقال خودش از زندان گوهردشت به زندان قزلحصار می باشد و در خواستش بر گرداندن او به گوهردشت است.
 ما ضمن تشکر و قدردانی از تلاش و مبارزه فعالین کارگری، تشکل‌ها و فعالین سیاسی، دانشجویان، زنان و معلمان، فعالین ملی و مدنی و مردم مبارز، سازمانها و احزاب و تشکل‌ها و نهادهای دیگر کشورها از همه می‌خواهیم در جهت حمایت از زندانیان و خواست‌های آزادیخواهانه آنها همچنان به مبارزه و حمایت‌های خود ادامه بدهند و هر چه می‌توانند گسترده‌تر و متحدانه‌تر تلاش نمایند، تا بتوانیم جمهوری اسلامی را وادار به عقب نشینی کنیم.

به یاد داشته باشیم :
 که مطالبه زندانیان کارگری و سیاسی صد در صد به حق و آزادیخواهانه است
 وخواست شاهرخ زمانی نیز یک خواست کاملا بحق است
و همچنین به یاد داشته باشیم:
که مردم متحد هر گز شکست نمی خورند.

کمیته حمایت از شاهرخ زمانی
۱۳/۱/۱۳۹۳

هر کدام از دوستان و رفقا  می توانند  به شماره تلفن های زیر زنگ بزنند  و ضمن اعتراض اعلام کنند، که ما می خواهیم شاهرخ زمانی به گوهر دشت بر گردانده شود.
۱-     شماره تلفن‌های رئیس اندرزگاه:
09332685518
09397855831
۲-     شماره تلفن های حفاظت اطلاعات قزلحصار:
21 - 02633265020
32 - 31 - 09397855834
۳-     حفاظت اطلاعات کل تهران:
02122124909
09376580471
۴-     شماره تلفن گویا حفاظت اطلاعات کل تهران:
02122606077


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر