۱۳۹۳ تیر ۲۰, جمعه

پیام شاهرخ زمانی به تظاهرات‌کنندگان در روز جهانی حمایت از رضا شهابی و بهنام ابراهیم‌زاده





رفقا، کارگران، هم‌زنجیران!
سلام گرم و درودهای آتشین مرا از کشتارگاه مرگ تدریجی جمهوری اسلامی بپذیرید!
من به این همه تلاش و همت شما در اتحاد و مبارزه‌ی جهانی با تظاهرات و اعتصاب‌هایتان در مقابله با سیاست‌های تشدید سرکوب رژیم ضدکارگری ایران علیه طبقه‌ی کارگر و تشکل‌های کارگری درود فرستاده، شادباش می‌گویم.
اگر دولت و طبقه‌ی سرمایه‌داری ایران در اجرای سیاست‌های ضدبشری دیکته شده‌ی سرمایه‌داری جهانی از طریق نهادهایی مانند بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول، در نابودی امنیت شغلی و بی‌کارسازی میلیونی، حذف یارانه‌ها و گرانی و تورم نجومی، خصوصی‌سازی و نابودی خدمات عمومی برای افزایش استثمار مضاعف کارگران و کودکان شیرخواره‌ی آنان، همانند یک نوکر وفادار عمل می‌کند، پس چرا ما طبقه‌ی میلیاردی در جهان در مقابل هجوم بابرنامه‌ و سازمان‌یافته‌ی سرمایه‌داری جهانی، قدرت انترناسیونالیستی خود را نمایش نگذاریم؟
تنها گناه و جرم رضا شهابی، این شیرمرد دلاور طبقه‌ی کارگر ایران، دفاع قانونی از حق تشکل و تشکیل سندیکاهای مستقل کارگری، به عنوان یگانه ابزار تحقق مطالبات مشروع کارگران می‌باشد. وی به‌طور غیرقانونی بازداشت و به حبس سنگین محکوم شده است.
حکومت در زندان نیز دست از آزار و اذیت زندانیان سیاسی برنداشته و به کوچک‌ترین موارد قانونی در رابطه با حقوق زندانیان احترام نمی‌گذارد. رضا شهابی در اعتراض به نقض همین حقوق قانونی در ضرب و شتم و انتقال غیرقانونی به زندان رجایی‌شهر کرج، عدم اجرای ماده‌ی ۱۳۴ در رابطه با تجمیع اتهامات، عدم اجرای قانون آزادی مشروط و عدم اعطای مرخصی استعلاجی، که خواست همه‌ی زندانیان سیاسی است، اکنون ۴۲ روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برد.
هم‌قطاران!
در شرایط سرکوب هار که جمهوی اسلامی قوانین مصوب خود مانند اصول ۲۶ و ۲۷ قانون اساسی و قوانین جهانی مانند مقاوله‌نامه‌های ۹۸ و ۸۷ سازمان جهانی کار در رابطه با آزادی احزاب و تشکل‌های کارگری و حق اعتصاب و تظاهرات را عین آب خوردن نقض می‌کند و حتی در کارخانجات بزرگ مانند ماشین‌سازی‌ها، پتروشیمی و نفت به انجمن‌های اسلامی دست‌ساز خود هم اجازه‌ی فعالیت نمی‌دهد و با حراست و بسیج مسلح، حکومت نظامی برقرار می‌کند، اعلام همبستگی و هم‌یاری و کمک انترناسیونالیستی شما، به مثابه‌ی برگ زرینی در تاریخ جنبش کارگری ایران و جهان، ماندگار خواهد شد.
ما کارگران و فعالین و تشکل‌های مستقل کارگری، در پیوند جهانی با شما علیه سیاست‌های سازمان‌یافته‌ی سرمایه‌داری جهانی و جمهوری اسلامی، صفوف‌مان را با ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری و ارتقا مبارزه‌مان متحد و یک‌پارچه خواهیم کرد.
زنده باد انترناسیونالیزم پرولتری!
پیروز باد مبارزات کارگران!
آینده از آن طبقه‌ی کارگر است!
شاهرخ زمانی، زندان رجایی‌شهر کرج
۲۰ تیر ۱۳۹۳

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر