۱۳۹۳ تیر ۱۶, دوشنبه

حمایت کمیته دفاع از کارگران دستگیر شده مهاباد از رضا شهابی

اطلاعیه کمیته دفاع از کارگران دستگیر شده مهاباد


اطلاعیه شماره ١٧





جان رضا شهابی در خطر است



کارگران، مردم آزاده و تشکل های کارگری؛
رضا شهابی یکی از کارگران معترضی است که به جرم دفاع از حقوق کارگران و پایمال شدن حقوق آنان به مبارزه برخواسته است. این کارگر مبارز به اتهام دفاع از کارگران و عضویت در تشکل کارگری (سندیکای شرکت واحد تهران و حومه) در تاریخ ۲۲/خرداد/٨۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و مدت زیادی در سلول های انفرادی تحت شدید ترین بازجوی بود.
رضا شهابی بعد از سپری کردن ایام بلاتکلیفی در یک دادگاه، به ٦ سال زندان محکوم شد و از آن تاریخ در حال سپری کردن احکام ناعادلانه خود است.
اما با توجه به اینکه رضا شهابی در مقابل این احکام مرعوب نشد و مرتباً در داخل زندان با پیام و یا اطلاعیه دخیل در جنبش کارگری ایران بوده و هست، مسئولان امنیتی کشور و زندانبانان هر روز برای این کارگر مبارز مشکلاتی ایجاد می کنند.
رضا شهابی در طول زندانی شدن خود چند بار به اعتراض به وضعیت موجود در داخل زندان و وضعیت جسمی شخص خود اقدام به اعتصاب غذا نموده است.
همچنان که همه اطلاع دارند، نیروهای امنیتی در بهار امسال به بند ٣۵٠ زندان اوین حمله کردند و تعداد زیادی از زندانیان را مورد ضرب و شتم قرار دادند و برای تعداد دیگری از زندانیان پرونده سازی کردند، از جمله بهنام ابراهیم زاده که تا امروز چند بار ایشان را جهت محاکمه به دادگاه احضار کرده اند. در این راستا رضا شهابی را نیز از زندان اوین به زندان گوهر دشت تبعید کرده اند.
رضا شهابی در مقابل این ظلم در تاریخ ٩٣/٣/١١ اقدام به اعتصاب غذا کرده و تا امروز همچنان اعتصاب این کارگر مبارز ادامه دارد.
ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد ضمن محکوم کردن تبعید رضا شهابی و حمله ماموران امنیتی به منزل کارگر مبارز بهنام ابراهیم زاده، از تمام انسانهای انقلابی و تشکل های کارگری می خواهیم که به هر وسیله اعتراض خود را نسبت به این بی عدالتی مسئولان امنیتی در ایران ابراز دارند.
ما اعضای کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد رسماً اعلام خواهیم کرد که هر گونه عواقب ناخوشایند در مورد رضا شهابی به عهده مسئولان قضایی می باشد و همچنان اعلام خواهیم کرد که خودمان را برای هر گونه اعتراض آماده کرده و همراه خانواده این کارگر مبارز هستیم.


شماره تماس با سخنگوی کمیته دفاع از فعالین کارگری مهاباد، کوروش بخشنده:

٠٩٣٧٩٩٦٠٧۴٧

١۵ تیر ١٣٩٣

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر