۱۳۹۳ شهریور ۲۷, پنجشنبه

سلسله اخباری از زندان جهنمی رجایی شهر

قتلگاه رجایی شهر بعنوان کشتارگاه قانون فوق ارتجاعی قصاص با 2300 اعدامی از میان 6000 زندانی، با اعدامهای هفتگی می باشد . از میان این زندانیان 250 زندانی عقیدتی –سیاسی با 40 اعدامی از جمله زانیار و لقمان مرادی ، هوشنگ رضایی ، حامد و شهرام احمدی و دهها حبس ابد از جمله محمد نظری با 21 سال حبس حاج کریم معروف به عزیز با 18 سال (پیرمرد 74 ساله) و بقیه با حبس های سنگین 5 تا 35 سال می باشند ، که در سلولهای انفرادی 4-5 متری  با تعداد 2 تا 3 نگهداری می شوند و هواخوری 2-3 ساعته، محل مرگ تدریجی آنها قرار داده اند .
تمامی این 250 نفر از امکانات مرسوم و قانونی مانند تلفن ، مکاتبه ، مرخصی ، ملاقات حضوری و آزادی مشروط محروم هستند و با بدترین شرایط تغذیه ، درمان ، بهداشت و کلا" زندان انتفاعی در وضع مرگ تدریجی قرار دارند .
لازم به ذکر است با روی کار آمدن دولت حسن کلید با حدود 900 اعدامی در یک سال ، انحلال بندهای مستقل سیاسی از جمله 350 اوین ، تبریز ، ارومیه و تبعید زندانیان به بندهای جانیان خطرناک که تعادل روانی ندارند و همچنین بندهای بیماران ایدزی و هپاتیت و سل وضع وخیم تر شده است .  و این وضعیت برای زندانیان سیاسی و کارگران زندانی هر روز سخت تر از قبل می شود علاوه بر موارد بیان شده در مورد این زندانیان به وفور بکار بسته می شوند بلکه زندانیان سیاسی و کارگری هر روز در خطر بیمار سازی و پرونده سازی های جدید  توسط ماموران مخصوصا" اداره اطلاعات وافرادی مانند خدابخشی قراردارند و در مورد این زندانیان قوه قضائیه و دولت نیز با اداره اطلاعات به صورت های مختلف همکاری صد در صدی  دارند تا این زندانیان ضمن اینکه نتوانند از قانون استفاده کنند بلکه سعی می کنند نگذارند انها ازاد شوند و اگر روزی هم مجبور به آزاد کردن آنها شدند چنان بیمار شان کرده باشند که دیگر نتوانند فعالیت روزمره خود را انجام بدهند زندانیان کارگری و سیاسی که پس از اتمام حکم خود آزاد شده اند از این جمله هستند .
1-   تبعید زندانیان سیاسی به بندهای خطرناک همچنان ادامه دارد : در کنار دادن 5 نفر زندانی سیاسی تبعید شده از اوین به بندهای خطرناک مانند مهدی شاندیز فراحی و همچنین تبعید شهرام چینیان و 9 نفر از دوستان نظامی از جمله ایرج حاتمی و علیرضا فراهانی از سالن 12 سیاسی به بندهای عادی ، 8 نفر از 26 نفر دستگیر شده وبلاگ نویس و خبرنگار به بندهای عادی رجایی شهر داده شده است و با اعتصاب غذای خالد حردانی که قرار بود به همراه دو نفر به جای دیگر تبعید شود از انتقال وی خودداری شده است.
2-   بیماران بدحال هم چنان با بی تفاوتی مسئولین با مرگ دست و پنجه نرم می کنند . به دنبال دستور خدابخشی برای برگرداندن چند بیمار خطرناک از جمله عفیف نعیمی ، فواد مقدم ، امان الله مستقیمی و ماشاالله حائری که به خرج خودشان در حال درمان بودند حال آنها وخیم شده است همچنین از میان 38 بیمار اورژانسی که به تایید بهداری زندان باید به بیرون اعزام شوند وضع وخیمی دارند همچنان در حالت زجرکشیدن قرار دارند تا عقده سربازان گمنام و خدابخشی خالی شود . علی سلان پور که زیر شکنجه اطلاعات گردن و کمر و دنده هایش شکسته و بیضه هایش پاره شده بود و با درد شدیدی مواجه بود و به عمل فوری احتیاج دارد همچنان به امان خدا رها شده است .
3-   آزار و اذیت و فشارهای فزاینده بر شاهرخ زمانی از طرف خدابخشی رو به افزایش است:همگام با همه زندانیان فعال کارگری شاهرخ زمانی که در عرض سه سال و اندی از ملاقات حضوری محروم بوده به طوریکه در هفته گذشته روز جمعه اجازه مرخصی سه ساعته با مامور برای عروسی دخترش با ممانعت سربازان گمنام و مزدور مافیای ثروت و قدرت و خدابخشی مواجه شد . چهارشنبه همان هفته نیز داروهایی که توسط تایید بهداری زندان و با اجازه رییس زندان توسط خانواده خریداری شده بود و تحویل زندان داده شده بود با ممانعت مزدوران سرمایه داری به وی داده نشد تا نوکری و پادویی خودشان را به غارتگران ثروتهای عمومی و دشمنی شان را به کارگران به اثبات برسانند
4-   جان پیرمردها و حبس سنگینی ها در خطر است : در ادامه شکنجه های روحی و جسمی و زجزکش کردن زندانیان عقیدتی سیاسی مانند رادپورها و ساران و کرمی خیرآبادی و افشین اصانلوها و برخلاف قوانین و عرف مرسوم در زندانها که زندانیان حبس ابد با 10-11 سال و پیرمردها با 65 سال آزاد می شوند و علی رغم موافقت رییس زندان با آزادی محمد نظری و حاج کریم معروف به عزیز 74 ساله که به ترتیب با زندانهای 21 و 18 سال همچنان دهها نفر از 15 تا 21 در زندان جمهوری اسلامی می پوسند همچنین هموطن بهایی ریاض الله سبحانی پیرمرد مریض 67 ساله که در معرض مرگ حتمی قرار دارد. همچنان آنها را آزاد  نمی کنند.
5-   افرایش وعده های سویای حیوانی : در شرایطی که دارو و درمان و تغذیه پولی شده است و زندان به طرف انتفاعی حرکت می کند بطوریکه حتی پول نظافت را هم از زندانیان می گیرند و در شرایطی که غذاهای داده شده فاقد کوچکترین استاندارد آئین نامه سازمان زندانها می باشد به تازگی وعده های  سویای حیوانی را از دو وعده به سه تا چهار  وعده تبدیل کرده اند .
6-   تدارک برای تکرار حمله 350 اوین در رجایی شهر : دیروز یکشنبه صدها نفر از گارد ویژه سرکوبگر که عمدتا از بیرون آورده شده بودند با عربده و آژیر گوش خراش جلو تمامی بندهای زندان مانور داده و رژه رفتند و جلو بندهای عقیدتی –سیاسی با فحش و شعارهای فاشیستی تهدید به حمله کردند . در جلو سالن 10 هموطنان سنی آنها را تهدید به کشتار و سلاخی کردند در مقابل آنها یک صدا گفتند شما مال این حرفها نیستید .
7-   اداره اطلاعات با استفاده از کثیف ترین شیوه ها سعی دارد از طریق افراد معتاد و کسانی که پرونده جاسوسی مخصوصا به اسرائیل دارند خبرچینی از میان زندانیان سیاسی را گسترش دهد که به زودی لیستی این جاسوسان منتشر خواهد شد .


فریده جعفری

24/6/1393

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر