۱۳۹۳ دی ۱۸, پنجشنبه

وعده‌های شورا و شهرداری به خانواده کارگر مقتول محقق نشد

 پدر «علی چراغی» کارگری که تابستان امسال در پی ضرب و شتم ماموران واحد سد معبر شهرداری تهران جان خود را از دست داده بود، می‌گوید با گذشت نزدیک به شش ماه از وقوع این حادثه هنوز وعده‌های حمایتی که توسط مسئولان شهر تهران داده شده بود عملیاتی نشده‌ است.
«جواد چراغی» در این باره به ایلنا گفت: آخرین بار خانواده چراغی در تاریخ ۲۷ آبان ماه سال جاری طی نامه‌ای که در شورای شهر تهران ثبت شده است از رئیس شورای شهر تهران خواست تا به وعده‌هایی که بعد از این حادثه به خانواده مقتول داده شده بود رسیدگی کند.
وی افزود: باخبر شدیم که در‌ ‌‌نهایت پیگیری این نامه از سوی رئیس شورای شهر تهران به معاون خدمات شهری شهرداری تهران واگذار شده اما تا این لحظه هیچ پاسخی به ما داده نشده است.
این کارگر بازنشسته شهرداری تهران در تشریح محتوای این نامه گفت: در این نامه با یادآوری حادثه درگیری که در روز ۱۶ مرداد ماه سال جاری به مرگ فرزندم توسط ماموران پیمانکاری شهرداری منجر شد خواستار رسیدگی به وضعیت خانواده‌ وی شده‌ایم.
وی گفت: یک واقعیت مهم که در این نامه آمده این است که با مرگ علی، همسر و سه فرزند وی سرپرست خود را از دست داده‌اند و تبعات این مشکل به حدی بود که همین چندی پیش فرزند نوجوان وی قصد داشت برای تامین معاش خانواده ترک تحصیل کند.
هرچند با مداخله و کمک دیگر اعضای خانواده این اتفاق نیفتاده است ولی نمی‌توان انکار کرد در شرایط نامناسب اقتصادی کنونی بتوان استمرار این کمک‌ها را تضمین کرد.
وی بابیان اینکه بعد از مرگ فرزندش مسئولان شورای شهر و شهرداری تهران در مراجعات حضوری خود وعده تامین مسکن و برقراری حمایت‌های بیمه‌ای از خانواده‌ پسرش داده بودند، افزود: تاکنون هیچکدام از این وعده‌های حیاتی عملیاتی نشده است اما با این حال خواسته اصلی خانواده چراغی این است که با دیگر چنین اتفاقی رخ دهد.
وی افزود: صرف نظر از برخورد قانونی با مسببان این حادثه ما خواهان آن هستیم که با مسئولان مربوطه از جمله پیمانکار برخورهای لازم مانند تعلیق قرارداد کار صورت بگیرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر