۱۳۹۴ تیر ۱۱, پنجشنبه

حمایت معلمان مریوان از اسماعیل عبدی

 دهم تیرماه، فرهنگیان مریوان در حمایت از معلمان در بند و خصوصا بازداشت دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران(تهران) اسماعیل عبدی، یک مراسم افطاری ترتیب دادند.
فرهنگیان مریوان از زمستان گذشته هر هفته برای حفظ همبستگی در ورزش صبحگاهی حاضر می شدند لیکن با آمدن ماه رمضان این ورزش از صبح پنجشنبه ها به غروب چهارشنبه ها و یک ساعت قبل از افطار تغییر یافت و در پایان ورزش سفره ی افطار می گسترانند. امروز برای بار دوم این مراسم برگزار شد و این در حالی بود که روز شنبه هفته ی جاری اسماعیل عبدی به شعبه 204 اوین احضار شده بود و بازداشت ایشان کماکان ادامه داشته است.
معلمین مریوان در حمایت از این فعال صنفی و دیگر معلمان دربند پلاکاردهایی را با خود آورده بودند که حاوی شعارهایی   چون عبدی تنها نیست ؛ زندانی صنفی آزاد باید گردد و جای معلم کلاس درس است نه زندان، بود این معلم ها که تعداد انها چند برابر هفته های گذشته بود با برافراشتن این پلاکاردها حمایت خود را از عبدی و دیگر معلمان زندانی که فعالیت آنها صرفا صنفی بوده است نشان دادند آنچه در این مراسم نمود بیشتری داشت حضور خانم های فرهنگی مریوان بود که مثل همیشه سهم قابل توجهی از جمع  را به خود اختصاص داده بودند
همچنین فعالان صنفی این شهر در این مراسم با ایراد سخنانی متذکر شدند که دفاع از عبدی دفاع از شخص نیست بلکه دفاع از کلیت یک کنش حق خواهانه است.

ما در شرایط فعلی، ببرای به دست اوردن حداقل خواسته هایمان، باید حداکثر تلاش، مداومت و ایستادگی را داشته باشیم. این مراسم به همت انجمن صنفی معلمان مریوان ترتیب داده شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر