۱۳۹۴ شهریور ۱۲, پنجشنبه

behnam-shahrokh
امروز پنج شنبه، ۱۲ شهریورماه ۱۳۹۴، تعدادی از فعالین «کانون کارگران متحد ایران» و «کمیتۀ اقدام کارگری»، به روال ماه های گذشته، از صبح زود اقدام به توزیع تراکت ها و پوسترهایی در مناطقی از استان کرج نمودند.
در تراکت های توزیع شده، ضمن معرفی دو تن از فعالین کارگری، یعنی «بهنام ابراهیم زاده» و «شاهرخ زمانی»، شعارهای «کارگر زندانی، زندانی سیاسی، آزاد باید گردد!» و همین طور شعار اصلی این کمپین یعنی «کارگران ایران تنها نیستند» آمده بود.
بهنام ابراهیم زاده و شاهرخ زمانی، دو تن از فعالین کارگری مبارزی هستند که اخیراً با فشارهای بیش­تری از سوی وزارت اطلاعات رو به رو شده اند.
«بهنام ابراهیم‌ زاده» زندانی سیاسی، فعال کارگری و حقوق کودکان کار و خیابان که نزدیک به پنج سال در زندان به سر مى برد، ابتدا در خردادماه ۹۰ بازداشت و به پنج سال حبس و پس از بازگشایى پروندۀ جدید و محاکمه در دى ماه ۱۳۹۳ به نُه سال و نیم زندان مجدد محکوم شد.
در اواخر مرداد ماه ۱۳۹۴ «مهدی خدابخشی» معاون داستان تهران، پس از حضور در بند و سلول بهنام ابراهیم زاده یک صفحه کپی از حکم تأیید شدۀ این فعال کارگری را مبنی بر کاهش حکم وی از نُه سال و شش ماه حبس، به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۸ روز، ابلاغ کرده است.
شاهرخ زمانی نیز در روز ۱۴ خرداد ۱۳۹۰ در تبریز دستگیر، و بدون هیچ سند اتهامی، و حتی بازجویی شفاهی و تفهیم اتهام در اطلاعات تبریز، با ۳۵ روز اعتصاب غذا، به طور سفارشی و خودسرانه و غیر قانونی در شعبۀ ۱ دادگاه انقلاب تبریز، به ۱۱ سال حبس محکوم شد. همین حکم در شعبۀ ۶ تجدید نظر تبریز به ریاست قاضی ایمانی که مشهور به شعبۀ تجدید نظر است، و سپس در شعبۀ ۲۹ تحت اختیار اطلاعات، تأیید شد. اعادۀ دادرسی و شکایات مختلف وی به نهادهای گوناگون- از جمله کمیسیون اصل ۹۰، حقوق شهروندی، حقوق بشر اسلامی، دادگاه انتظامی قضات- از خودسری و قانون شکنی مسئولین نه تنها به جایی نرسید، بلکه برای آزار و اذیت بیش تر طی چندسال حبس در زندان های مختلف ایران چرخانده شده است. از تبریز به یزد، و دوباره به تبریز، و از تبریز به رجایی شهر و قزلحصار، که با اعتصاب غذای ۵۰ روزه و کاهش ۲۴ کیلو وزن به قزلحصار برگردانده شد. اکنون نیز زمینه چینی برای تبعید دوبارۀ وی شروع شده است.
با درنظر داشتن موج اعتصابات کارگریِ دست­کم یک سال گذشته و افزایش حملات به تشکلات مستقل، در یکی دیگر از تراکت های توزیع شده، شعارهای «پیش به سوی سازماندهی خود»، «پیش به سوی اعتصاب» و «تشکل مستقل، حقّ مسلم ماست» آمده بود.
۱۲ شهریورماه ۱۳۹۴
slogans








هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر