۱۳۹۴ شهریور ۱۲, پنجشنبه

به محاق کشاندن جنبش عدالت خواهی ممکن نیست



(نیک نژاد، بهلولی، عبدی و باقی فعالان دربند را آزاد کنید)
نون والقلم و ما یسطرون 
قسم به قلم و هر آنچه با آن می نویسند، 
قسم به قلم های دربند 

جامعه فرهنگی، معلمان، فعالان صنفی و همه آنها که دغدغه برابری و عدالت دارند، دل نگران دادگاهی هستند که قرار است به زودی برای اسماعیل عبدی، دبیر کل به ناحق بازداشت شده کانون صنفی معلمان برگزار شود. در این میان، به ناگهان، خبری غیرمنتظره و بس حیرت آور، فضای ملتهب را آشفته تر می سازد، نهم شهریور ماه ، مهدی بهلولی و محمدرضا نیک نژاد، دو معلم فعال و دو نویسنده ارزشمند، بازداشت می شوند، ماموران به خانه آنها می روند، وسایل شخصی آنها ضبط می شود و آن ها را برای بازپرسی و بازجویی می برند. 
در ضمیر منادیان ظاهری قانون و داعیان عدالت خواهی، اسلامیت و مهرورزی چه می گذرد که دو معلم آزاده را اینگونه به بند می کشند؟ به راستی از چه در هراسند که خشاخش قلم های متعهد را لحظه ای برنمی تابند؟ 
محمد رضا نیک نژاد و مهدی بهلولی به جرم دغدغه های انسان دوستانه و مدنی بازداشت شده اند، به جرم دفاع از آموزش رایگان و کیفی، دفاع از معیشت و منزلت معلمان، دفاع از حقوق قانونی دانش آموزان. 
نیک نژاد و بهلولی، کنش گرانی صاحب قلم و معلمانی روزنامه نگار هستند. روی سخن ما با ضابطان و عاملان و آمران است، با آنها که یورش می برند و بازداشت می کنند، اگر معلمی شغل انبیاست، اگر خداوند به شرافت قلم سوگند خورده است، شما چگونه به راحتی، حرمت قلم معلم را زیر پا می گذارید؟ به راستی از چه زمان این چنین آیین مردمی از دست بنهاده اید؟؟
از راهی که رفته اید، برگردید! پیش از آن که ناقوس ها با صدایی دلخراش شما را مجبور به عقب گرد کنند، مجاب شوید و برگردید! 
با این بازداشت ها، با ایجاد رعب و وحشت در تلاشید مسیررسیدن به عدالت و برابری را مسدود کنید. اما هزار دریغ که اهدافتان ناکام خواهد ماند. خوب بدانید که جنبش عدالت خواهی و مدنی معلمان و فعالان، فرمان ایست نمی پذیرد، همچنان به پیش می تازد، چرا که این موج به این سادگی سر باز ایستادن ندارد. 
آری، روی سخن ما با شماست! از عاقبت امر بهراسید، از طریق نامردمی برگردید و تدبیر بهتری بیاندیشید……..

هیات تحریریه حقوق معلم و کارگر 

یازدهم شهریور ماه هزار و سیصد و نود و چهار شمسی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر